اگر پیرنگ خطا داشته باشد، مکانیسم داستان همچون یک ماشین معیوب خواهد شد و به اصطلاح «کار نمیکند».
نویسنده میتواند جامعه هدف برای خودش تعریف کند. یعنی بالاترین توان دانش و هنر خود را بهکار گیرد تا مفاهیم عمیق را به خوانندگان تراز خودش منتقل کند.
لذت داستانخوانی در پذیرش جهان خلقشده نویسنده است. اگر دنبال پایانبندی مطابق سلیقه خود باشید، از هیچ داستانی لذت نخواهید برد.
تا چه اندازه میتوانیم رخدادهای معجزهوار، تصادفی و شانسی را در پیرنگ طراحی کنیم؟
علی ارسنجانی در سومین جلسه کارگاه داستاننویسی خاتم(ص) با توضیح نقش «باور» به عنوان موتور محرکه انسان و جهان داستان، بر لزوم خلق شخصیتهای باورمند و پیرنگهای منسجم برای خروج از کلیگویی در داستاننویسی دینی تأکید کرد.
دهم آبان 1404 داستان درخت دروغ نوشته رقیه کریمی خوانده شد و موارد فنی و محتوایی داستان توسط علی ارسنجانی و دیگر اعضای نشست بررسی شد
علی ارسنجانی در دومین جلسه کارگاه داستاننویسی خاتم(ص) با تأکید بر نمایش عملی و عینی سیره پیامبر اکرم(ص)، تکنیکهای کاربردی برای خلق داستانهای اصیل دینی را تشریح و بر لزوم پرهیز از خطاهای رایج روایی تأکید کرد.
نخستین کارگاه داستان نویسی جشنواره خاتم در شهریور ماه 96 در مرکز آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور برگزیدگان دوره...
نخستین کارگاه داستان نویسی جشنواره خاتم در شهریور ماه 1396 در مرکز آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید...
نخستین کارگاه داستان نویسی جشنواره خاتم در شهریور ماه 96 در مرکز آفینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور برگزیدگان دوره...
نخستین کارگاه داستان نویسی جشنواره خاتم در شهریور ماه 1396 در مرکز آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور برگزیدگان...
نخستین کارگاه داستان نویسی جشنواره خاتم در شهریور ماه 1396 در مرکز آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور برگزیدگان...